Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2009-06-03

TABUNG KHAIRAT KEMATIAN SP1

Assalamualaikum ww,

Sahabat2 yang dirahmati Allah

Ahli kariah surau Annur SP1 telah mengadakan tabung khairat kematian sebagai satu usaha untuk bertolong-tolongan atas perkara yang baik dan taqwa. Keistimewaan tabung ini ialah :
1. Tabung ini adalah sebagai satu inisiatif penduduk Islam SP1 untuk saling bekerjasama dalam membantu saudara seagama dan berjiran di kala mereka ditimpa kematian dan kesedihan.
2. Tabung ini sebagai satu usaha menyahut perintah Allah yang mafhumnya “Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kepada Allah dan hendaklah tiap-tiap diri melihat dan memerhatikan apa yang dia telah sediakan untuk hari esok (hari akhirat/selepas kematiannya) dan (sekali lagi diingatkan): Bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Amat Meliputi PengetahuanNya akan segala yang kamu kerjakan” Al-Hasyr 18.
3. Mengapa tuan/puan perlu menjadi ahli:
· Satu kaedah/peluang untuk menderma
· Bantu-membantu ahli dalam kesusahan/kesedihan
· Satu kemudahan untuk kita bila ditimpa kematian

Sebarang permohonan untuk menjadi Ahli, sila hubungi AJK Surau (rujuk senarai nombor telefom di bawah blog ini atau email ke annursp1@gmail.com).

Wassalam

Pengerusi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan