Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-04-16

Masuk Islam

Assalamualaikum sahabat2 yang dirahmati Allah,


Hari ini adalah hari Jumaat, merupakan penghulu hari dan hari raya mingguan untuk umat Islam. Sesungguhnya kita bertuah kerana telah dipilih Allah sebagai seorang Islam dan beriman kepadaNya. Ingatlah, kemuliaan seseorang dari kita di sisi Allah adalah kerana taqwa kita kepadaNya. Allah tidak menilai harta, pangkat dan kekuasaan kita tetapi amal dan keikhlasan kita.

Tidaklah kita dinamakan bertaqwa kepada Allah jika kita tidak mengambil Islam secara keseluruhannya. Allah SWT berfirman:


Mafhumnya “Wahai orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya; dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.” Surah Al-Baqoroh: 208.

Tidaklah hairan bagi kita, jika ada yang terbabas kerana Syaitan itu sentiasa berusaha untuk menyesatkan kita tanpa sedikitpun membiarkan kita ‘berehat’ tanpa gangguan. Allah memberi kita kemudahan untuk mendapatkan keampunanNya dan sesungguhnya memohon keampunan Allah amatlah mudah tetapi amat sedikit dari kita yang melakukannya.

WalLahu a'lam
Harun Noordin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan