Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-07-18

Bulan Sya'aban 1431H

Assalamualaikum ww sahabat2 yang dimuliakan,

Kita sudah berada di bulan Sya'aban dan tinggal beberapa hari lagi kita akan menyambut bulan yang pnuh keberkatan yakni bulan Ramadhan. Banyak kelebihan dibulan ini di mana kita diingatkan supaya memperbanyakkan berpuasa. Tetapi jika masih ada "hutang' puasa Ramadhan yang belum di"lunas"kan eloklah itu diberi keutamaan.

Didalam masyarakat kita, bulan Sya'aban ini disambut pada pertengahannya dengan pelbagai aktiviti termasuk majlis zikir dan doa. Lakukanlah amalan sunat/kebaikan pada setiap masa dan ikhlaskanlah niat kepada Allah. Jauhi apa yang dilarang oleh Allah dan RasulNyarta berbuat baik kepada manusia.

Perbanyakkanlah amalan yang memberi kebaikan yang berpanjangan supaya ianya dapat menambah "akaun" kebaikan kita diakhirat kelak. Perkuatkan iman dengan ilmu yang mantap dan soheh supaya kukuh dan kuat tanpa sebarang kecacatan bagi menghadapi godaan dalam kehidupan ini.

Semoga Allah memberi kita kekuatan untuk beristiqomah dalam amal.

Wallahu a'lam
Harun Noordin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan