Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2009-03-29

Peristiwa Bersejarah

Assalamualaikum,
Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah, telah lama blog ini tidak dikemaskini, walaupun tidak seberat mana tetapi terasa perjuangan untuk istiqomah dalam Islam ini bukanlah satu kerja sambil lewa atau main-main walaupun hanya mengemaskini satu blog untuk dakwah.

Mengimbas kembali 13 Mac 1909, Khalifah terakhir Othmaniah, Sultan Abdul Hameed ke2 telah digulingkan oleh Mustafa Kamal dan kini genaplah 100 tahun umat Islam berpecah tanpa seorang khalifah yang menyatukannnya. Kegagalan umat ini bersatu menjadikannya mudah untuk diratah musuh. Umat Islam dihina, dikeji dan diperlakukan begitu kejam mengikut kehendak hati musuh-mush Islam terutama dari golongan Yahudi dan Nasoro.

Kita tidak boleh membiarkan ini berlaku, kesedaran kita diperlukan untuk terus menyuburkan ukhuwah. Hanya Allahlah harapan kita untuk membantu dan hidayah. Marilah kembali kepada jalan Allah dan memegang tali (agama) Allah sekuat-kuatnya, pastinya sesiapa saja yang berada pada pegangan itu akan merasakan nikmat ukhuwah tersebut.

WalLahu a'lam
Pengerusi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan