Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2009-09-17

Khatamul Quran

AlhamdulilLah, malam 27 Ramadhan telah berlangsung majlis khatamulquran setelah 27 hari 'kumpulan tadarus' Surau Annur membaca dengan tekun dan penuh istiqomah. Pada tahun ini penyertaan agak ramai sehingga 12 orang pada sesuatu malam sehingga terpaksa dipecahkan kepada 2 kumpulan bagi membolehkan setiap ahli kumpulan membaca dengan lebih banyak lagi.

Antara qori yang kuat istiqomahnya seperti Sdr Nashrol, Sdr Azizi, Sdr Roslan, Sdr Rashidi, Sdr Zahidi, Dato' Penasihat sendiri dan di pimpin oleh Ustaz Samsudeen serta Ustaz Zulkifli.

Kaedah tadarus, seorang membaca dan lain mendengar dan memperbetulkan. Ini dapat memperbaiki mutu bacaan setiap ahli tadarus. Insya Allah program ini akan diteruskan di luar Ramadhan dalam bentuk hafazan.

Semoga Allah memberi kekuatan kepada kita semua untuk terus beristiqomah dalam mendampingi alQuran.

Wahai Allah,
rahmatilah kami dengan alQuran
Jadikanlah ia bagi kami sebagai imam dan nur dan petunjuk dan rahmat
Wahai Allah,
berilah ingatan kepada kami dari apa yang kami lupa
berilah pengetahuan kepada kami dari apa yang kami jahil
anugerahilah kami dengan dapat membacanya pada malam dan siang
anugerahilah kami dengannya sebagai hujjah
Wahai Tuhan sekeliah alam.

Wassalam
Pengerusi 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan