Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2009-04-30

Ziarah ke rumah Saudara Osmawi


Assalamualaikum,

Sahabat2 yang dirahmati Allah, alhamdulilLah sebentar tadi jamaah isyak mengikuti ziarah ke rumah akh Osmawi. Setibanya di sana, akh Osmawi mengimami solat hajat diikuti dengan bacaan surah yaasin dan "tahlil".

Selepas majlis tersebut, Pengerusi membuat pengumuman aktiviti surau Annur:
1. Pengerusi mengucapkan tahniah kepada Pengarah Projek dan semua JK yang terlibat untuk ceramah umum "Faraid" yang telah diadakan dengan jayanya.
2. Akh Azizi mengumumkan pada 16/5/09 akan diadakan program gotong royong mengecat surau, "tint" cermin pintu utama, menyediakan "pemisah' untuk jamaah lelaki dan perempuan dan membersih surau. Beliau juga menyatakan akan menguruskan pemasangan "board" berlampu tentunjuk surau. Pengerusi meminta dikemukakan sebutharga. harga bingkai pintu cermin adalah RM500.00 (minta bendahari bincang dengan Akh Azizi) dan pintu cermin dihadiahkan oleh Akh Sahidan.
3. Akh Rijaludin Shah akan menguruskan program ceramah umum (malam), tarikh dan amasa akan dimaklumkan kemudian.
4. Ceramah umum untuk suku kedua 2009, diminta JK mencadangkan tajuk program dan keperluan. Dijangkakan dalam bulan Jun nanti.
5. Bendahari memaklumkan telah menerima peruntukan dari LZS (RM500.00) untuk program "Faraid".
6. Program ziarah untuk bulan Mei, akan diadakan di rumah akh Harun. Tarikh dan masa akan diberitahu kelak.
7. Status perancangan aktiviti surau akan dibentangkan oleh akh S/usaha (tetapi beliau tidak dapat hadir).

Semoga semua usaha ini dikira oleh Allah sebagai ibadah dijalanNya.

Wassalam
Pengerusi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan