Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-05-30

Amal Islami

Assalamualaikum ww sahabat2 yang dirahmati Allah,

Asas amal yang betul dan sah amatlah penting kerana ini adalah permulaan untuk hasil bagi amal yang lebih besar natijahnya. Firman Allah SWT:

"Adakah orang yang membangunkan masjid di atas dasar takwa kepada Allah dan keredhaan-Nya itu lebih baik, ataukah orang yang membangunkan masjid di tepi jurang yang (hampir) runtuh, lalu runtuhlah ia dengan yang membangunkannya ke dalam api neraka? Dan (ingatlah) Allah tidak akan memberi hidayah petunjuk kepada orang yang zalim." (Attaubah 109).

Setiap sesuatu bermula dari asasnya, tanpa asas yang kukuh kesemua amalan tidak ada gunanya. yang dikhuatiri tapa asas yang benar akan membawa sipelaku kejalan kesesatan. Oleh itu asas/dasar taqwa dalam melakukan amal islami adalah satu kemestian dan ini akan mendorong kepada ikhlas dalam beramal.


Semoga segalam amal kita diterima oleh Allah SWT sebagai amal yang soleh.

Wassalam
Harun Noordin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan