Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2009-10-14

Berita Besar

Assalamualaikum ww,

Sahabat2 yang dirahmati Allah, jika kita membaca Surah An Naba', sesungguhnya 3 ayat terakhir amat terkesan pada jiwa seolah-olah sedang berada di Mahsyar...

[Ayat : 38] Pada masa Jibril dan malaikat-malaikat yang lain berdiri bersaf-saf, tidak ada yang berani berkata-kata melainkan yang telah diizinkan baginya oleh Tuhan Yang Maha Pemurah, serta ia berkata benar.

[Ayat : 39] Itulah hari (kiamat) yang tetap akan berlaku; maka sesiapa yang mahukan kebaikan dirinya, dapatlah ia mengambil jalan dan cara kembali kepada Tuhannya!

[Ayat : 40] Sesungguhnya Kami memberi amaran kepada kamu mengenai azab yang dekat (masa datangnya), iaitu hari seseorang melihat apa yang telah diusahakannya; dan orang yang kafir akan berkata: "Alangkah baiknya kalau aku menjadi tanah!".



WalLahu a'lam
Harun Noordin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan