Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2009-10-09

Gempa Peringatan Dari Allah

Assalamualaikum ww
Sahabat yang dimuliakan, Pulau Sumatra digegarkan dengan gempa bermagnitud 7.6 richter. Ini ada satu gempa yang cukup kuat dan jika melanda tempat kita (dilindungi Allah jua hendaknya) boleh meranapkan kebanyakan rumah-rumah yang 'tidak bersedia' dengan gegaran gempa sedemikian.


Mungkin kita mengatakan ini kerana lokasi ini berdekatan dengan 'plate' kerak bumi! Tetapi berapa banyakkah tempat yang dekat dengan 'plate' kerak bumi tetapi mengapa lokasi ini menjadi pilihan Tuhan?



Gempa di Padang pukul 17.16, gempa susulan 17.58, esoknya gempa di Jambi pukul 8.52. Cuba lihat Al-Qur’an!

17.16 (QS.. Al Israa’ ayat 16): "Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya."

17.58 (QS. Al Israa’ ayat 58): "Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).”

8.52 (QS. Al Anfaal: 52): "(Keadaan mereka)  serupa dengan keadaan Fir’aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Amat Keras siksaan-Nya."

sumber; eramuslim

WalLahu a'lam
Harun Noordin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan