Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-09-05

Albaqoroh:24

Assalamualaikum ww

Mafhumnya: "Maka kalau kamu tidak dapat membuatnya, dan sudah tentu kamu tidak akan dapat membuatnya, maka peliharalah diri kamu dari api neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu-batu (berhala), (iaitu neraka) yang disediakan untuk orang kafir."

Inilah mukjizat yang agung alQuran kerana ianya tidak akan dapat ditiru dan ditandingi samasekali walaupun berkumpul seluruh makhluk untuk menciptanya. Oleh itu janganlah cuba menentang Allah samada kerana balasannya tidak lain hanya api neraka. Allah menyifatkan 'bahan api' untuk api neraka ialah manusia dan batu berhala.

Jika bahan bakarnya ialah batu maka sudah pasti suhu bakarannya amatlah tinggi kerana secara sains kita mengetahui batu mempunyai takat lebur yang tinggi! Oleh itu, seolah-oleh manusia hanyalah seperti kertas yang digunakan untuk memulakan pembakaran bagi kayu api! Semoga Allah menjauhi kita dari azab neraka itu... amin.

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan