Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-09-06

Albaqoroh:27

Assalamualaikum ww

Mafhumnya: "Orang yang merombak (mencabuli) perjanjian Allah sesudah diperteguhkannya, dan memutuskan perkara yang disuruh Allah supaya diperhubungkan, dan mereka pula membuat kerosakan dan bencana di muka bumi. Mereka itu ialah orang yang sungguh rugi."

Banyak ulama yang mengatakan lailatulqadar itu pada malam 27 Ramadhan (malam tadi), semoga Allah menganjarkan kita pahala yang banyak sehingga diampuni dosa2 kita yang lalu dan akan datang.

Orang2 yang dikurniakan hidayah oleh Allah tetapi menolak hidayah itu adalah golongan yang rugi. Carilah kesilapan dalam syariat Islam, pastinya tidak akan terjumpa. Jika ada yang mengatakan syariat Islam itu ada kepincangan sebenarnya mereka itu bukan menilai syariat tetapi menilai pengamal syariat itu. Orang-orang Islam tidak terlepas dari kesilapan hatta para ulama pun melakukan kesilapan.

Dalam Islam konsep akidah jelas dan mudah difahami, dalam Islam konsep ibadah jelas dan mudah dilaksanakan, dalam Islam syariatnya telah terbukti boleh diamalkan dan bebas dari sebarang penindasan. 1500 tahun Islam mentadbir dunia ini penuh dengan keadilan dan jika bukan kerana kerakusan raja-raja yang memerentah Islam, nescaya kegemilangan Islam masih boleh kelihatan hingga kini.

Amat malang jika seorang Islam yang masih belum mengkaji dan memahami Islam sepenuhnya terus menolak Islam dan menjadi murtad. Ini seumpama seorang yang mempunyai baju baru yang cantik dan masih belum memakainya tetapi telah tertarik dengan baju buruk dan koyak yang dipakai oleh orang lain.... alangkah ruginya dia di dunia dan diakhirat.

Wahai Yang Membalikkan Hati, teguhkanlah hati-hati kami di atas agamaMu dan ketaatan kepadaMu...  amin.

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan