Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-08-23

Albaqoroh:13

Assalamualaikum ww
al

Mafhumnya: "Dan apabila dikatakan kepada mereka: Berimanlah kamu sebagaimana orang itu telah beriman. Mereka menjawab: Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu? Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui."

Umat Islam menyeru manusia kepada Islam dengan pelbagai cara, ini antara satu kaedah dakwah kepada golongan munafik. Tetapi munafik tegar akan merasa penganut Islam adalah sebagai golongan bodoh tapi apakah alasannya mengatakan demikian melainkan mereka benar2 jahil tentang kehidupan lebih parah lagi tentang kehidupan selepas mati.

Golongan munafik hanya memikirkan keuntungan material duniawi, tanpa memikirkan kepentingan orang lain. Inilah yang dikatakan kebodohan oleh golongan mnafik itu.

WalLahu a'lam
HBN 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan