Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-08-16

Albaqoroh:6

Assalamualaikum ww

Mafhumnya: "Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka sama ada engkau beri amaran kepadanya atau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman."

Walaupun Islam itu amat sempurna dan terbaik untuk manusia tetapi ada juga golongan yang tidak mahu menerima, mungkin kerana sikapnya sendiri atau dipengaruhi oleh syaitan dan/atau manusia lain tetapi mereka ini adalah penentang agama Allah. Golongan kafir tegar ini tidak akan boleh menerima hujjah atau nasihat malah diberi tekanan pun mereka akan kekal kepada kekufuran. Di zaman Nabi SAW, segala usaha telah dilakukan oleh Nabi SAW untuk berdakwah kepada golongan seperti ini: Abu Talib, Abu Lahab, Abu Jahal dsb tetapi seperti mencurah air ke daun keladi.

Menjadi tanggungjawab kita menyeru golongan ini samada mereka menerima atau tidak supaya di akhirat nanti kita boleh melepas diri dari dakwaan mereka. Kerana di khuatiri mereka akan mempersoalkan kita, mengapa kita tidak memberi peringatan kepada mereka!....

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan