Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-08-11

Alfatihah:7

Assalamualaikum ww sahabat2 yang dikasihi,

Mafhumnya: "(Iaitu) jalan orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan orang yang) Engkau telah murkai, dan (bukan pula jalan) orang yang sesat."

Hari ini, 1 Ramadhan 1431 adalah hari pertama kita melakukan ibadah puasa sebagai kewajipan yang telah termaktub di dalam alQuran. Ini adalah nikmat yang telah diberikan Allah kepada kita. Nikmat yang paling besar ialah nikmat Iman dan Islam. Ini disebut Allah dalam surah alMaidah ayat 3, dimana kesempurnaan nikmat yang Allah kurniakan adalah melalui agama Islam yang dibawa oleh Nabi SAW.

Orang yang diberi hidayah agama Islam oleh Allah berada di atas jalan yang lurus. Maka berlindunglah kita dari jalan orang yang dimurkai Allah dan jalan orang-orang yang sesat. Orang yang dimurkai dan disesatkan Allah juga mungkin terdiri dari orang-orang Islam tetapi kemurkaan Allah adalah jelas untuk orang kafir dan sesat termasuklah Kristian dan Yahudi.

Berdoalah setiap hari dengan ayat 6 dan 7 surah alFatihah ini, semoga kita selamat di dunia dan akhirat. Amiin.

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan