Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-08-19

Albaqoroh:9

Assalamualaikum ww

Mafhumnya: "Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang yang beriman sedang mereka hanya memperdayakan dirinya sendiri, dan mereka tidak menyedarinya."

Tidak semua penipuan dan tipudaya dapat dipertahankan sepanjang masa, lama kelamaan ianya pasti diketahui juga apathlagi cubaan 'menipu' Allah. Tuhan yang Maha 'Alim samada yang zahir atau yang tersembunyi. Tuhan yang memberitahu Nabi SAW komplot membunuh RasululLah samada di Makkah atau di Madinah.

Amat bebal dan jahillah manusia yang cuba memperdaya Allah. Mungkin orang2 yang beriman akan mempercayainya sementara tipudaya itu tidak terbongkar. Tetapi alangkah malunya jika tipudaya tersebut terbongkar, lebih malu lagi di Mahsyar Allah bilaman tipudaya tersebut diterangkan Allah kepada sekelian makhluk.

Tetapi golongan munafik tidak akan tahu malu di dunia ini malah mereka akan terus merancang pembohongan lain. Sia-sialah puasa jika menipu, membohong dan segala keburukan lisan masih diamalkan di bulan Ramadhan almubarak ini.

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan