Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-08-31

Albaqoroh:19

Assalamualaikum ww

Mafhumnya: "Atau seperti (orang yang ditimpa) hujan lebat dari langit, bersama dengan gelap gelita, dan guruh serta kilat; mereka menyumbat jari mereka ke dalam telinga masing-masing dari mendengar suara petir, kerana mereka takut mati, sedang (pengetahuan dan kekuasaan) Allah meliputi orang yang kafir itu."

Betapa ramai manusia yang menutup teliga dari kebenaran, seolah-olah kebenaran itu halilintar yang membelah. Mereka takut bila kebenaran itu mereka terima maka segala keburkan dan kebusukan mereka terserlah (walaupun orang lain sudahpun nampak akan keburukan itu).

Lakulah berapa hebat sekalipun amalan "kebaikan" jika hati telah dipalut kemunafikan hasilnya hanyalah kepenatan luaran. Bagi mereka ramadhan dan bulan-bulan lain adalah sama. Janji Allah dengan lailatulqadar tidak lebih hanyalah motivasi kehidupan. Mereka tidak akan berlumba-lumba mengejar fadhilat ramadhan kerana hati sudah tandus dari kebaikan.... mereka buta akan kebenaran!

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan