Kepada semua dermawan, harap kiranya tuan/puan yang mulia menyalurkan sumbangan untuk aktiviti Surau An-Nur SP1 samada melalui tabung surau atau melalui akaun CIMB (Akaun alTijarah), No. Akaun: 16010000007106 atas nama SURAU AN-NUR. Semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan yang banyak.

2010-08-31

Albaqoroh:20

Assalamualaikum ww

Mafhumnya: "Kilat itu pula hampir-hampir menyambar penglihatan mereka; tiap-tiap kali kilat itu menerangi mereka, mereka berjalan dalam cahayanya. Dan apabila gelap menyelubungi mereka, berhentilah mereka dan sekiranya Allah menghendaki, nescaya dihilangkan-Nya pendengaran dan penglihatan mereka; sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu."

Allah memberi perumpamaan bagi yang mahu berfikir yakni bukan sekadar perumpamaan kilat kebenaran dengan orang munafik tetapi bagaimana kilat ini amat diperlukan pada waktu kegelapan.

Allah amat berkuasa sehinggakan kilat yang bergiru jauh boleh terasa sepeti di depan mata. Kebenaran ini amat sudar dirasai sebagai kekuasaan Allah malah golongan kufur ini mengatakan ianya hanyalah tabie/semula jadi.

WalLahu a'lam
HBN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan